dissabte, 25 de juny del 2016

La correspondència amb el director de l'Ara Balears


El 25 de juny he anunciat a una de les xarxes socials la fi de la col·laboració amb el diari Ara Balears


"El director del diari Ara Balears, Ferran Aguilo, m’ha escrit dient que ha rebut consultes de diversos directors generals que li han comunicat que em presentava en nom del diari, m’ha advertit que, si es repetia, hauria de prendre mesures. Li he escrit desmentint l’acusació i li he demanat si algú li estava indicant que la publicitat al diari perillava. Ha negat que aquesta sigui la causa i m'ha comunicat el seu interès en que deixi de col·laborar amb el mitjà.
A partir d'ara, podeu consultar els articles sobre polítiques culturals al blog: http://culturoscopia.blogspot.com.es/"


Al fil d'aquest anunci s'ha pogut veure com el director del mitjà feia pública la correspondència on m'acabava anunciant el seu interès en que deixàs de col·laborar, amb la frase: "A vegades, dir la veritat és tan senzill com fer una foto a la pantalla...."  Deix en la vostra capacitat discernir que hi ha de veritat o de falsedat en el que s'ha dit.


A continuació teniu el correus:

El 22 juny 2016, a les 11:04, Ferran Aguiló va escriure:

Bon dia

Si t'escric enlloc de telefonar-te és perquè vull que quedi constància del que et diré.
Després de que el passat 27 de maig et vaig explicar que no volia ningú alié a la redacció actuant en nom del diari, he rebut diverses consultes de directors generals als quals t'has presentat com a relacionat (ho deixarem així) amb l'Ara Balears.
Fes el favor de no tornar-hi perquè em veuré obligat a prendre mesures.

Salutacions

Ferran Aguiló i Sureda
Director
Ara Balears


El dia 22 de juny de 2016, 21:49, Pere Vicenç ha escrit:

Ferran,

intent construir les relacions amb el meu entorn a través de la confiança. T’agraeixo que deixis les coses per escrit, no hi tenc cap problema i evita mals entesos. He llegit el teu correu avui al matí i no he pogut dedicar-li temps, ho faig ara. He repassat les notes que tenc i he pensat en els casos on es pugui donar la situació que tu descrius: t'has presentat com a relacionat (ho deixarem així) amb l'Ara Balears.  Puc dir-te que hi ha gent que em relaciona amb el diari Ara Balears, la mateixa que llegeix els articles que porten la meva signatura. També hi ha la gent a la que he convidat a escriure sobre els temes de culturoscòpia amb els que treballam, els hi explicat a tots ells que el lector al que ens dirigim és el lector de l'arabalears. Si em demanes directament a mi jo entenc que sóc col·laborador de l'arabalears.

Ara bé, anem a l'acusació: parles de directors generals sense indicar cap nom. Tenc una conversa per xat amb Josep Ramon Cerdà, director de l'IEB, de dia 4 de juny a les 17:26 on li deman si li han arribat les crítiques que s'han fet a l'IEB des d'una taula redona organitzada per Elena Vallés el mateix dematí. I li dic textualment: miraré de fer una crònica. Vaig reflexionar sobre el tema d'escriure la crònica i vaig decidir no fer-la, ja que donat el cas que les denúncies exposades a la taula redona no foren certes estaria fent difusió a una difamació. En cap moment vaig anomenar a l'arabalears.

Això està escrit i tenim aquesta conversa com a mínim dues persones, si en Cerdà no l'ha eliminada.

Ferran, encara no m'has demanat si les acusacions són certes i ja m'has advertit. Això em molesta.
Em preocupa que hi hagi alguna altra raó que et porti a actuar d'aquesta manera cap a jo.

Em plantejo perquè dónes per bones "les acusacions" de "directors generals" sense contrastar-les. 
Entenc que la crítica que estic fent està molestant.
Entenc que estam en període electoral i que en els partits hi ha nirvis i intranquil·litat.
Tal vegada algú t'està indicant que perilla la seva publicitat al mitjà? 

Et puc dir que he rebut gestos de menyspreu i felicitacions en parts semblants, ho pots comprovar a les xarxes socials.
Et puc dir que està començant a tenir lloc el debat sobre les polítiques culturals, que era l'objectiu pel que treballàvem i que entenc que s'hi estan sumant articulistes de l'arabalears, estic parlant de Cristina Ros i de Guillem Frontera.

Crec que això actualment és fer un servei a la societat. Entenc que dubtis, que no publiquis un article sobre la campanya electoral (potser per evitar problemes), però aquest darrer correu entenc que va a més.

M'agradaria que si tens algun interès en que deixi de col·laborar amb l'arabalears siguis clar en el què i el perquè.

Atentament,

Pere Vicenç


PS: Tens alguns correus meus pendents de respondre.



El dia 23 de juny de 2016, 11:39, Ferran Aguiló ha escrit:

Pere,

Sí, tenc interès en que deixis de col·laborar. Jo també mir de construir un entorn de confiança i, en ell, ningú no es creuria que qualcú pot condicionar-me amb un anunci o que deixi de tenir una veu al diari per evitar problemes.

Salutacions

Ferran Aguiló i Sureda
Director
Ara Balears



El dia 23/06/2016 13:29, "Pere Vicenç" va escriure:

Aleshores ja compartim alguna cosa Ferran. 

Parlaré amb la gent a la que he demanat col·laboració i els hi explicaré l'estat actual de les coses. 

"El director del diari arabalears ha rebut consultes de diversos directors generals que li han dit que em presentava en nom del diari i m'ha comunicat el seu interès en que deixi de col·laborar en el mitjà."

Enviaré el correu demà, si hi vols afegir algun argument t'agrairé me'l facis arribar.

Atentament,

Pere Vicenç



El 23 juny 2016, a les 13:42, Ferran Aguiló va escriure:


No és el meu estil dir què ha d'escriure un altre en un altre lloc.





Nota final: Tots els correus de Ferran Aguiló portaven la següent informació al peu del text.
Advertència: Aquest missatge i, si escau, els fitxers annexos tenen caire confidencial, especialment pel que fa a les dades personals, i s'adrecen exclusivament al destinatari referenciat. Si no es tracta d'aquest i l'ha rebut per error o se li ha fet arribar per qualsevol motiu, li preguem que ens ho comuniqui per aquesta mateixa via i el destrueixi o l'esborri, i que en tot cas s'abstingui d'utilitzar, reproduir, alterar, arxivar o comunicar a tercers aquest missatge i fitxers annexos, tot sota pena d'entrar en responsabilitats legals. L'emissor no garanteix la integritat, la rapidesa o la seguretat d'aquest correu, ni es responsabilitza de possibles perjudicis derivats de la captura, incorporacions de virus o qualssevol altres manipulacions que facin tercers.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada